• AMERİKA WAT
  • KORE VE BEN
  • GENÇLİK OTOBÜSÜ AVRUPA
  • KOZMETİK DEMİŞKEN

    18 Ekim 2015 Pazar

    TOPIK 1 한국어능력시험 - 42. Korece Yeterlilik Sınavı ''2015''

    İLK TOPİK DENEYİMİMDİ...
    AÇIKCASI SINAV İÇN SIFIR HAZIRLIKLA GİTME CESARETİ İLE FARKLI BİR DENEYİM SAHİBİ DE OLDUM...




    Bugün TOPIK sinavi vardi kimler girdi bakalim...
    Sinavin kac soru olduğunu bile bilmeden biranda gaza gelip girdiğim sinavda su siseme bile izin verilmeyince azcik paniklemis olsamda sonradan verdikleri kalemle gönlümu kazandilar gorevliler arasindan konsoloslukdan tanidik yuzleri gormekde daha bir evimde hissi verdi...
    Ama sinavlara karsi dik bir ayaklanma baslatan birisi olarak son 1 saat sinavdan kacmayi da düşündüm uzun sinavlar beni cok zorluyor hiperaktivitem tavan yapiyor sandalyeye sigamiyorum ama olsun son 10 dakka kaldi uyarısını duydugumda ise bakdim daha 15 sorum varken unutmusum sinavi alel acele son 10 dakka ne yaptim bilmiyorum ama küçük bir tavsiye bence birazcik calisirsaniz biraz da ilginiz varsa topik 1 yapilabilir gibi ‪#‎topik‬ ‪#‎koreanlanguage‬ ‪#‎한국어능력시험‬

    KÜÇÜK ÖNERİLER:
    -SU ŞİŞESİ ALMIYORLAR BOŞUNA SU ALMAYIN .... ben aldım ama kullandırtmadılar...
    -SELPAK DA İZİN VERİLMİYOR... hafif griptim şahsen selpaksı bir hayat bana eziyet...
    -ÇANTALARINIZ DA BAŞKA BİR YERE KOYULUYOR MASANIZ ETRAFINIZ BOMBOŞ OLUYOR...
    -SINIFA GİRİŞ YAPTIĞINIZ AN GERİ ÇIKMAK SINAV BİTENE KADAR YASAK ONA GÖRE İÇERİ ADIM ATIN ... bknz burası samiyen burdan çıkış yok mantığı
    -HER MASADA KAYIT SIRANIZA GÖRE VERİLEN NUMARANIZ DOĞRUTUSUNDA BİR SIRA NUMARASI VERİYORLAR VE MASALARINIZA ADINIZ İLE BİR REZERVASYON HİSSİ YARATIYORLAR GÜZEL YANİ :D
    -MASALARDA YİNE ADINIZIN YAZILI OLDUĞU PAKETLER VAR İÇİNE CEP TELEFONLARINIZI KOYUYORSUNUZ ÇÜNKÜ TELEFONLAR TOPLANIP BAŞKA BİR YERE KOYULUYOR...
    -KALEM SİLGİ DE YOK SİZE KEÇELİ KALEMSİ BİR KALEM VERİYORLAR ÇİFT TARAFLI...
    -SİLİNMEZ KALEM OLDUĞU İÇİN ANCAK HATANIZI DAKSİL İLE SİLEBİLİYORSUNUZ...daksile ihtiyacınız olduğunda elinizi kaldırmanız yeterli anlıyorlar hemen süperman gibi yetişiyorlar
    -SINAV SALONUNDA GENELDE 2 GÖREVLİ OLUYOR BUNLARDAN EN AZ 1'İ TÜRKÇE ANLIYOR VE KONUŞABİLİYOR...
    -AYRICA KAPALI ARKADAŞLAR İÇİN ŞU DURUMU DA BELİRTİYİM BAYAN KORELİ BİR ARKADAŞ NAZİKCE YANINIZA GELİP KULAĞINIZDA  KULAKLIK VARMI DİYE KONTROL EDİYOR O SIRADA ERKEK KORELİ ARKADAŞ SEVİMLİCE VE NAZİKCE ARKASINI DÖNÜYOR RAHATSIZ OLMAMANIZ İÇİN ^^
    -SINAV BAŞLADIĞINDA İLK 5 DAKİKA ARİRANG EŞLİĞİNDE KURALLARI AÇIKLAMAYI DİNLİYORSUNUZ...
    BEN TOPIK 1 DE DENEDIM SANSIMI 
    ***
    -ILK 30 SORU DİNLEMEYDI 
    SON 40 SORU DA OKUDUĞUNU ANLAMA SANIRIM ^^

    -
    - Sınav Saatleri
    Kur
    Sınav Tarihi
    Sınıfa
    giriş saati
    Başlama
    Bitiş
    Not
    TOPIK
    Dinleme / Okuma
    09:10
    09:30
    11:10
    100 Dk.
    TOPIK
    Dinleme / yazma
    12:10
    12:30
    14:20
    110 Dk.
    Okuma
    14:40
    14:50
    16:00
    70 Dk.


    -  Sınav Türü ve Kurlar
    -   Sınav Türü : Genel Korece Yeterlik Sınavı (Standart Topik)
    -   Sınavın Seviyesi : TOPIKⅠ(Temel) / TOPIKⅡ (Orta, Yüksek)


    12 yorum:

    1. Merhaba her şey gönlünce olsun canım ,Senin düzeyin de olmasa da ben de Filmlerinin hayranlarındanım:)) sevgiler.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. ohh çok sevindim ... ortak zevklerimin olduğu kişilerle tanışmakdan mutluluk duyuyorum ^^

        Sil
    2. merhaba bloglara sahip çıkalım grubunda gördüm bloğunuzu takibe aldım banada bekliyorum

      http://misevimm.blogspot.com.tr/

      YanıtlaSil
    3. Su ve peçete alınmaması kötü olmuş :( Umarım sonucunuz güzel gelir

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. hiç sormayın beni de en çok o sarstı ... peçetem olmadan asla yaşayamayan biriyim alerji nedeniyle... İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

        Sil
    4. Birsey sormak istiyorum korede calismak icin bu sinavagir.ek şart degilmi bide siz ne mezunusunuz

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba ^^ evet birçok şirket bu sınav sonuçları ile iş alımı yapıyor ama olmadan da çalışma şansı vardır belki çok nadirde olsa ama korecenizin kanıtı bu sınavdır ^^ ben gıda teknolojisi mezunuyum ayrıca istanbul unv. Su ürünleri Mühendisliği mezunuyum şu anda da Konaklama işetmeciliği 3. sınıf öğrencisiyim ^^

        Sil
    5. ben Kore'de yüksek lisans yapmak istiyorum. burs için hak kazanmayı çok istiyorum. toefl için kursa başladım pre- intermediate seviyesindeyim. topik sınavı için korece kursuna yazılmayı düşünüyordum ama çok pahalıymış diye duydum. netteki videolardan epeyce bir şeyler öğrendim. osmanlıca okuyabilen, kuran okuyabilen biriyim bu yüzden kore alfabesini kolayca öğrendim. evde nasıl hazırlanmalıyım? topik 1 dan 70 alıp 2. seviye yaparsam ve toefl da iyi bir derece yaparsam burs için yeterli olur mu? topik sınavında sorulanlarla ilgili bilgi verebilir misiniz? dinleme bölümünün mantığını çözemedim.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba Hande ^^ öncelikle Ben tömerde öğrenciyim aslında çok da pahalı değil iyi bir eğitim alıyorum gayet memnunum ama sonuçta öğrenci için biraz ücretler korkutucu olabilir bu doğrultuda netten de eğitim almak memnun ama topik oradaki eğitimden farklı bir sistemde ielts ve toefl mantığına yakın bus için nelerin yeterli olucağına aıkcası bende emin olamiyorum ama topık ve toefl veya ieltsin ek puan verdiği doğru ^^ dinlemede belirli bir konu üzeinde dialog oluyor ve dialoga baglı olarak da sorulara cevap vermen isteniyor turkcedeki gibi ana fikri de sorulabiliyor. beni en çok yoran okuma kısmıydı çok uzundu çok sıkıldım... ama kursdaki bitirme sınavları topik mantıgında bu nedenle yavastan alişmaya basladım ^^

        Sil